İplik, Çözgü ve Kumaş Tanımlamaları Yapılıyor ve Ürün Reçeteleri Oluşturuluyor
Reçetesi Oluşturulan her ürünün Maliyeti sistem tarafında hesapladığı gibi girdi maliyetleri değişince otomatik tekrar hesaplanmaktadır
Alınan siparişler eğer üretilecekse iş emirleri açılır. İş Emirleri açılan Siparişlerin Ham madde ihtiyaçları sistem tarafından belirlenir. Depo Durumları Karşılaştırılır. Depoda yeterli miktar yoksa eksik ürün kadar ya da ürün için minimum stok miktarı belirlendi ise belirlenen miktar kadar Otomatik satın alma siparişi oluşturulur
Müşterilerin istediği ürünler fiyatlandırılarak sisteme girilir. Teklifler Müşterilere elektronik ortamda gönderilir.
Ürün bazlı fiyat grupları oluşturularak müşterilere tanımlanır. Sipariş geldiğinde fiyat bilgiside standart olarak gelir.
Sipariş Açma aşamasında ürünlerin stok kontrolü yapıldığı gibi ,aynı ürüne başka sipariş olup olmadığı da sistem tarafından gösterilir.
Açılan siparişlerin. Proforma faturaları da sistem tarafından basılır.
Müşteri ile yapılan tüm evrak alışverişi ve evraklar sisteme aktarıldığı gibi Ayrıca Müşteri ile yapılan tüm çalışmalarda sisteme aktarılır. (istekler,ziyaretler..)
Gerek Otomatik satın alma Açılan ürünler, gerekse de manüel açılan satın alma siparişleri için tedarikçilere teklif ve / veya sipariş formları gönderilerek satın alma takibi yapılır.
Satın alınacak ürün listeleri üzerinden gelen hammaddelerin girişi yapılarak ürün girişi yapıldığı gibi satın alma siparişleri de kapanır. Ayrıca gelen ürünlerin raf belirlemesi yapıldığı gibi barkodsuz ürünler barkodlanır. Stok çıkışı da iş emirleri bazında barkod okutularak yapılır. Yanlış ürün çıkması engellenir ve miktar kontrolüde sistem tarafından yapılır. Minimum stok seviyesine düşen ürünler için otomatik sipariş açılır.
Üretilecek siparişlerin grafik planlama yönetiminde aynı özellikte ve tezgah tipleri de gözetilerek tezgah tezgah planlaması yapılır. Barkodlu iş emirleri oluşturulur.
Otomasyon sisteminden alınan veriler doğrultusunda, günlük, haftalık Aylık hesaplanır.
Makinelerine takılan, Doruk Otomasyon sistemi ile Çalışan personel, makine devir, duruş nedenleri ve hangi planın çalıştığı sisteme anlık aktarılır.
Tüm arıza bilgileri sisteme otomasyon tarafından Aktarıldığı için günlük, haftalık, Aylık Analizler Yapılır ve Makinelerdeki arıza durumuna göre de planlı bakım yönlendirilir
Otomasyondan alınan üretim bilgileri planlananla karşılaştırılıp grafikler tekrar çizilir
Üretim süreleri, çalışan personel sayıları (üretim otomasyon sisteminden), hammadde fiyatları ve kullanılan miktarlar ve fason ücretleri ve fasona giden gelen miktarlar, tamir maliyetleri vs. hepsi belli olduğu için, Direk işçilik, enerji, hammadde ve fason ücretleri otomatik hesaplanır. Endirekt işçilik ve enerji, bakım, diğer giderler ve amortisman giderleri de eklenerek gerçek maliyet mükemmele yakın hesaplanır.
Sisteme gerek hammadde gerek fason ve gerekse de sevkiyat bilgileri ve miktar, fiyat ve ödeme şekilleri girildiği için Nakit ve Cari yönetimi sistemine bu bilgiler müşteri ve tedarikçi bazında irsaliye, irsaliye aktarılır. Daha sonra bu firmalardan alınana ve verilen nakit. Çek senet bilgileri sisteme girilerek cari takibi yapıldığı gibi ödeme şekilleri de belirli olduğundan net akış diyagramı da müşteri ve tedarikçi bazında takip edilir.
Kartela ve numune, tanımı, stoğu ve kime sevk edildiği bilgileri sisteme aktarıldığı için kartela sipariş, numune sipariş ilişkileri karşılaştırılabilmektedir. Takip barkod okutularak yapılmaktadır.
Ürün tezgâhta üretildiğinde Otomasyon sistemi kullanılarak ürün barkodu çıkarılır. Ürün bu Barkodla Kalite kontrol masasına gelir. Burada hataları hata barkodları okutularak hataları, metre otomasyonu sayesinde hatalı metreleri belirlenerek sisteme aktarılır. Ürünün kalite kontrolü bittiğinde metre ve ürün kilosu sisteme aktarılır. Japon akmazı barkodu basılır ve sistem tarafından Ürün stoğa alınır. Ürün fasona gönderilecekse daha önce sisteme tanımlanan ürün rotası doğrultusunda el terminali kullanılarak boyahane seçilir ve ürün barkodları okutulur. Sevk et tuşuna basıldığında irsaliye ve çeki listeleri hazırlanır. Ürün fason işlemi tamamlayıp işletmeye döndüğünde yine el terminali kullanılarak üzerindeki Japon akmazı barkodları okutulup stoğa alınır. Daha sonra gerek kalite kontrol masalarında, gerekse de işletmede geçireceği operasyonlar varsa oralara yerleştirilen tablet, Bilgisayar veya el terminalleri vasıtası ile ürün barkodları okutularak üretim takibi sisteme anlık aktarılır. Tamir yapılacaksa yine barkod okutularak tamir işlemleri de sisteme aktarılır. Son aşamada yine üzerindeki Japon akmazı okutulup ambalajlanır ve istenirse ürün kağıt barkodu basılır. Sevkiyat aşamasında El terminali kullanılarak müşteri seçilir ve barkodlar okutulup sistem tarafından sipariş ve miktar kontrolleri yapılarak sevkiyat gerçekleştirilir. Eğer ürün o müşteriye ait değilse sistem kullanıcıyı uyarır ve miktar kontrolü de yapar. Sevkiyatı gerçekleştir tuşuna basıldığında da gerek sevk irsaliyeleri eğer ürün ihraç edilecekse ihraç için gereken tüm evraklar sistem tarafından hazırlanır.
Fuara gönderilen kartelaların üzerindeki barkodlar okutularak müşterilerin hangi ürünlerden kartela, numune ve sipariş bilgisi sisteme girildiği gibi müşteriye de gerekli dokümanlar sunulmaktadır.
Her ekranda kullanıcı bazlı rapor hazırlama ve excele rapor aktarma modülleri vardır. Bu sayede kullanıcı sınırsız analiz yapma şansına sahip olmaktadır.
Kullanıcılar çalıştığı bölüme göre görme, ekleme, düzeltme yetkileri tanımlanarak kontrol altına alınmakta, ayrıca yaptığı ekleme, düzeltme ve silme işlemleri sistem tarafından tutulmaktadır.
I-Tex yazılımın en önemli katkılarından biride yukarıda belirttiğimiz işleri yapan kullanıcının işini zorlaştırmadan. Hatta kolaylaştırarak yapıyor olmasıdır. Bunun sebebi de ortak dili tekstil dilini kullanıyor olmamızdır. Firmamız bir tekstil işletmesinin sahip olduğu tüm tecrübeye tamamen sahiptir. Yaşanan tüm sorunları ve çözümleri en az sizin kadar bildiği için ortak dile ve düşünceye sahibiz. Sizin sıkıntılarınızı ve amaçlarınızı paylaşmakta ve daha iyiye daha güzele ulaşmak için sizinle aynı heyecanı paylaşmaktayız.
Bu yazılımların en güzel özelliği iç içe bir bütün olarak ta çalışıyor olmasıdır. Bir lego parçaları gibi modüller .bir birine bağlanabilmektedir.
Standart Rfid sistemleri (stok, sayım, sevkiyat) yanı sıra çok özel çözümlerimiz de mevcuttur. Anlık stok sayım ve yer belirleme sistemi, Özel geliştirdiğimiz teleferik sistemi ile rfid robot okuyucu işletmenin veya deponun her tarafını sürekli dolaşarak stok sayımı ve yer tespiti yapmakta stokta ne var ve nerede soruları anlık olarak belirlenmektedir. Ayrıca aynı sistemi boyahane için konfeksiyon işletmelerinde üretim takip amaçlıda kullanabiliyoruz.
Etkin ve iş disiplini sağlamak amacı ile ürünleri ile tüm detaylı bilgileri içeren, parametrik ve pratik kullanıma uygun ürün tanımlama modülleri Ön maliyet modülleri özellikle ham madde fiyatları değiştiğinde otomatik tekrar hesaplama yapabilme özelliği Müşteri Fiyat teklif modülü Sipariş alma aşamasında istenen ürünle ilgili stok, yarı mamul, hammadde ve istenen ürüne diğer müşterilerin siparişleri gibi bilgilerine anlık ulaşılarak kolay termin vermek mümkün olmaktadır. Sipariş alma aşamasında mail order, sözleşme gibi tüm belgelerin otomatik oluşturulması, Eğer üretim yapılacaksa ilgili bölümlere iş emri oluşturma. Sipariş acar açmaz üretim yapılacaklar için ham madde ve yarı mamul ihtiyaçlarının tespiti, stokla karşılaştırılması ve ihtiyaç için otomatik satınalma siparişi veya toplu iş emri açabilme imkânı Acılan satın alma siparişleri doğrultusunda gelen hammaddenin barkodlanması ve raf yeri belirleme Açılan İş emirleri doğrultusunda sonsuz kapasiteli grafik planlama modülü sayesinde siparişlerin terminleri gözetilerek, işlerin makine ve tarih bazında planlanabilmesi. Ayrıca yeni oluşturulan çok katmanlı planlama yazılımı ile termin süreleri dikkate alarak en uygun makineyi otomatik bulup kendisi planlamakta ve re-planing verilerine göre de otomatik tekrar planlama da yapabilmektedir Planlamalar doğrultusunda hammadde ihtiyaçlarının zamansal tespiti ve stoktaki malların sipariş bazlı rezervasyonu. Rezervasyon doğrultusunda kontrollü ham madde çıkışı Saha içi makine otomasyon sistemimiz sayesinde makine üretim bilgileri anlık alındığı için, sonsuz kapasiteli grafik planlama modülünde re-planing(değişen üretim koşullarına göre tekrar planlama yapılmaktadır. Re-planing sayesinde planlananla gerçekleşen anlık takip edilebilmekte meydana gelecek ön görülemeyen değişikliklere anında vakıf olunduğu için tedbir alabilmek mümkün olmaktadır. Ürün tanımı aşamasında proses rota belirlemesi yapıldığı için iç ve dış üretim safhaları barkod okutularak anlık izlemektedir. Kalite kontrol makineleri kilo ve metre otomasyon sistemi sayesinde kumaşa ait hata bilgileri ve ürünün boyutsal bilgileri (metre, kilo, en vs) sisteme anlık işlenmektedir. Sevkiyat aşamasında el terminali kullanılarak sipariş ve miktar kontrollü çıkış yapılabilmekte özellikle ihraç ürünlerle ilgili, ambalaj çeki listeleri, commercial invoice, konşimento, Banka evrakları gibi tüm ihracat evrakları otomatik oluşturulmaktadır. Sayım işlemleri tüm ürünler, hammaddeler yarı mamuller barkodlu olduğu için el terminalleri ile çok sağlıklı ve hızlı bir şekilde yapılabilmektedir. Gerçekleşen maliyet; özellikle saha otomasyonu sayesinde üretim gerçekleşme süresi tam olarak alındığı için. Kullanılan hammadde çıkışları rezervasyonlu ve sipariş bazlı yapıldığından ve ürün boyut bilgileri kalite kontrol masalarında ölçüldüğünden son derece gerçekçi olarak maliyet hesaplamaları yapılabilmektedir. Her türlü muhasebe yazılımı ile entegrasyonumunuz mevcuttur. Mininmum stok sistemi ile minimum stok seviyesi altına inen ürünlerin otomatik siparişi açtırılmaktadır.